Haber

Pistten savrulan uçağın pilotunun ‘Kusurlu’ dediği havalimanında kıyı erozyonu tehlikesi

5 yıl önce TRABZON’a iniş yaparken kontrolden çıkan ve denizden 25 metre önce yokuşta mahsur kalan yolcu uçağı için dava açılan yolcu uçağının iki pilotundan biri olan Ender Bayraktar’ın sözleriyle, şunları iddia etti: Pist boşluğunun denize yakın olması kazaya neden oldu ve Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ni kusurlu buldu. havalimanındaki pistte kıyı erozyonu tehlikesini yeniden gündeme getirdi. Jeoloji Yüksek Mühendisi Prof. alınmalıdır” dedi.

Ankara-Trabzon seferini yapan PC 8622 sefer sayılı Pegasus Havayolları’na ait ‘Zeynep’ isimli Boeing 737-800 tipi yolcu uçağı, 13 Ocak’ta Trabzon Havalimanı’na iniş yaparken pistin kuzeyinde deniz kenarına yöneldi. , 2018. İniş takımları çamura saplanan uçak, denizden 25 metre önce durmayı başardı. Uçakta bulunan 162 yolcu ve 6 mürettebat, ekiplerin müdahalesiyle tahliye edildi. 20 saatlik çalışmanın ardından yerinden kaldırılan hurdaya ayrılan 500 ve 350 tonluk vinçler ve 100 kişilik mürettebat, teknik incelemelerin ardından restorana dönüştürülmek üzere yüklü bir TIR ile 29 Eylül 2018’de Yomra ilçesine götürüldü. Kazayla ilgili olarak Trabzon Cumhuriyet Başsavcılığı’nın başlattığı soruşturma kapsamında kaptan pilot Ender Bayraktar (67) ve yardımcı pilot İrfan Yavuz (51) hakkında Trabzon 7. Asliye Ceza Mahkemesi’nde dava açıldı. “taksirle birden fazla kişiyi yaralama” suçundan.

Soruşturmada ifade veren pilot Ender Bayraktar’ın ifadesinin ardından “Pistten 40 metre mesafeyle deniz istikametinde bir çukura düştük. Aslında bu mesafenin 90 metre olması lazım. Bunda Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin ayıbı var.” 2 bin 640 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde piste sahip olan Trabzon Havalimanı’nda kıyı erozyonu tehlikesi yeniden gündeme geldi. Dr. Osman Bektaş, Trabzon Havalimanı’nın Karadeniz kıyısına paralel uzanan pistinin deniz dalgalarıyla aşındığını ve kıyı erozyonuna maruz kaldığını belirterek önlem alınmasını önerdi. prof. Dr. Bektaş, “Havaalanının konumu sürekli olarak deniz dalgalarının tahrip etmesiyle aşınıyor. Bu nedenle havalimanı hep geri çekiliyor. Bu da daralmasına neden oluyor. Kıyı erozyonu engellenmeli. Yani pist yapılmalı” 2018 yılında meydana gelen kazada uçak, “Pistten en dar noktada, yani dalgaların en çok aşındığı yerde çıktı; bu bir uyarıydı. Trabzon turizm açısından değerli bir yer; büyük uçaklar buraya iniyor. Bu tür olaylar yağmurlu havalarda tekrarlanabilir. Bu nedenle önlem alınması gerekiyor” dedi.

Kaptan pilotun davadaki iddialarını değerlendiren Prof. olması gerekenden biraz daha geniş. Bunun için oraya istinat duvarları yapılmalı ve kıyı erozyonunu önleyecek mühendislik yapıları yapılmalı. Bu, uçakların emniyeti açısından son derece değerli. Aslında en ideali nedir? Trabzon Havalimanı’nın uluslararası standartlara uygun olması. İnşallah önümüzdeki yıllarda yapılacak çalışmalarla bu gerçekleşir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu